tisdag 11 februari 2014

Boksamtalet sida 42-68

 Jag hade valt ut ett citat till boksamtalet. Det finns i boken sida 52 sista stycken.

               Det stå att Henrik var lätt att prata med, han verkade så avslappnad och rolig.

Anges såg Henrik stod ute och sa hon till sin mamma jag skulle ut med kompisar. Men hon var nervös och hade tusen tankar för att skulle hon bara säger hej eller kramas hej.

Först sa Henrik till Agnes  tjena. Agnes ville inte att mamma skulle få syn på Henrik och började ställa tusen frågor.

När kom de ut på gården stod Ana-Sara och Henrik log och vinkade och Anna-Sara vikande tillbaka.
Henrik var lätt att prata med, han verkade så avslappnad och rolig. Men ändå slog Agnes hjärta så snabbt.

Agnes hade inte haft någon pojkväll och inte Henrik heller. Så var Anges nervös att träffade Henrik.

Jag ska koppla till mig t.ex Om jag ska träffa en tjej som jag gillar och har aldrig träffa henne förut så blir jag nervös som Agnes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar